Om oss

 
Jag heter Malin Olsen och jag är 26 år gammal. Jag tog en masterexamen i biomedicin i våras och forskar nu på Uppsala Universitet inom Alzheimers sjukdom. Jag arbetar också ideellt inom Farmacevter utan Gränser där vi bland annat arbetar med att få HIV/AIDS läkemedel tillgängligt på landsbygden i Uganda, men även med att sprida kunskap om sjukdomen här hemma i Sverige. Jag kommer att volontärarbeta på ett sjukhus i Dar Es Salaam, där det varje dag kommer in över 100 HIV-smittade patienter. Mitt arbete kommer bland annat vara att ge dem mediciner och samtala med dem kring sjukdomen, vilket jag tror kommer vara väldigt lärorikt. Jag har länge velat åka och volontärarbeta och är glad att det äntligen blir av!

 

 
Jag heter Lisa Olsen och är 22 år. Jag går andra året på byggingenjörsprogrammet på Uppsala Universitet. Tidigare har jag varit aktiv inom Ungdom mot Rasism och arbetat för jämställdhet i Härnösand. Nu känner jag att jag vill ge mig ut på ett större äventyr och hjälpa människor på plats i ett fattigt land som Tanzania. Jag tror att det kommer vara väldigt stärkande för mig att åka iväg och volontärarbeta och det känns som en så viktig sak att göra. Dessutom kommer det att vara väldigt intressant för mig som byggingenjörsstudent att se hur det går till på en byggarbetsplats med begränsade resurser i ett utvecklingsland.

 

 
Mitt namn är Rasmus Falk och jag går mitt sista år på byggingenjörsprogrammet i Uppsala. Jag är 24 år gammal och är en äventyrlig person. Innan jag började studera var jag ute och reste där jag upplevde många minnesvärda saker, både positiva och negativa. Under min tid i Asien fick jag se många människor som levde under extremt svåra livsförhållanden. Då många människor i Afrika lever under samma förhållanden och kanske ännu sämre vill jag nu hjälpa till och bidra till en bättre värld på det sätt jag kan. Alla på jorden är inte lika lyckligt lottade som jag, med mat på bordet och tak över huvudet.
RSS 2.0